✓ Opstellen van jaarrekeningen en begrotingen
✓ Beheren van de boekhouding;
✓ Beheren van de VvE-bankrekeningen;
✓ Advisering over eigenaarsbijdragen en bijdragen aan het onderhoudsfonds;
✓ Incasseren van de maandelijkse bijdragen (servicekosten);
✓ Namens de VvE voldoen van alle gemeenschappelijke kosten en lasten;
✓ Het verzorgen van de correspondentie betreffende financiële aangelegenheden.
✓ Planmatig onderhoud;
✓ Opstellen van een onderhoudsjaarplan;
✓ Jaarlijks vervaardigen van een onderhoudskostenbegroting;
✓ Periodieke inspecties van het onroerend goed;
✓ Bijwerken MJOP met uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden;
✓ Aanvragen offertes en selecteren van leveranciers voor groot onderhoud;
✓ Afsluiten van onderhoudscontracten;
✓ Adviseren bestuur over groot onderhoud en opstellen plan van aanpak voor groot onderhoud;
✓ Toezicht houden op groot onderhoudswerkzaamheden;
✓ Toezicht en controle op naleving van onderhoudscontracten;
✓ Afsluiten van (onderhouds)overeenkomsten.
✓ Beheren van het ledenbestand;
✓ Organiseren en notuleren van minimaal één ALV per jaar;
✓ Eventueel optreden als voorzitter van uw VvE;
✓ Verzorgen van de benodigde taxaties;
✓ Afsluiten van (onderhouds)overeenkomsten;
✓ Indienen en afhandelen van schadeclaims;
✓ Informeren van nieuwe eigenaren betreffende het huishoudelijk reglement en overige relevante zaken.
✓ Overleg met derden (bijv. overheidsinstanties);
✓ Werkzaamheden die verband houden met de eigendomsoverdracht van appartements-rechten;
✓ Opstellen van een Meerjaren Onderhoudsplanningen en begrotingen (MJOB);
✓ Toezicht en begeleiding op uit te voeren onderhoudswerkzaamheden;
✓ Als interim-manager functioneren op een beheerafdeling;
✓ Opstellen en/ of wijzigen van het huishoudelijk reglement;
✓ Het (her)opstarten van een VvE;
✓ Aanleveren duurzaamheid MJOP;
✓ Subsidie aanvragen;
✓ Energielabeling;
✓ Alle niet genoemde zaken op basis van een werkbeschrijving en offerte.